Historie
De internationale activiteiten van SkyNet in Nederland zijn begonnen in 1974. Sinds 1980 opereert Skynet als een zelfstandige vennootschap in Nederland.
Skynet is groot geworden met het aanbieden van een expresse service onder de naam SkyCourier International in Nederland, waarbij het motto was: “Small enough to care, Big enough to deliver”.
Dit onderscheidende vermogen zorgde in korte tijd voor een groot klantenbestand in een bijzonder dynamische en concurrerende markt.
Uitbreiding diensten - SkyMail
In 2006 werden de diensten van SkyMail gestart met het lanceren van een wereldwijde Priority service voor brieven.
Het vervoer van post via ons expresse netwerk naar lokale posterijen bleek zeer aantrekkelijke voor de zakelijke markt.
Geen sortering en frankering hoeven doen en een lager tarief betalen dan bij de reguliere postbedrijven, sprak veel bedrijven aan en zorgde voor een succesvolle lancering.
SkyMail is sindsdien enorm gegroeid en heeft verschillende postdiensten voor elke behoefte ontwikkeld.
Uitbreiding diensten - Falk Courier
Sinds 2008 maakt FalkPost onderdeel uit van SkyNet Worldwide Express in Nederland. FalkPost is een begrip in de juridische sector.
FalkPost is gespecialiseerd in prioriteitspost die na kantooruren wordt opgehaald en de volgende dag voor 08:00 wordt geleverd.
Tevens biedt FalkPost algemene expresse- en postdiensten aan, inclusief Aangetekende post.
Overnames - Holland Logistics Couriers & HSB Groep
In 2017 heeft SkyNet de activiteiten van HL Couriers overgenomen en in 2018 de activiteiten van HSB Groep. Beiden zijn voortgezet onder de naam SkyNet Sameday Express.
SkyNet Sameday Express richt zich met name op nationale koeriersdiensten, maar biedt ook diensten als opslag en fulfilment aan om een Sameday dienst te bieden voor verschillende bedrijven die snelle leveringen nodig hebben.
Denk aan snelle leveringen in de stad aan horecazaken of winkellokaties.