home | nederlands | contact | login    +31 20 - 40 73 100   

Tariff & transit time express

Na bepaling van de zone van het land van bestemming en het gewicht van de zending, kunt u in uw prijslijst het tarief aflezen. U kunt hiervoor ook gebruik maken van de optie "Tarief en overkomstduur" in "My SkyNet". U dient hiervoor in te loggen. Zoals vermeld is volumeberekening van toepassing (zie hieronder) en kunnen er extra kosten zijn voor een gegarandeerde aflevering voor een bepaald tijdstip of in het weekend (zie hieronder, Specials). Bij een goederenzending met een bestemming buiten de Europese Unie geldt een toeslag van € 15 ,- .

The following 28 countries constitute the European Union:

Belgium France Letland Portugal
Bulgaria Greece Litouwen Romania
Cyprus Great Brittain Luxembourg Slovenië
Denmark Hungary Malta Slovakia
Germany Ireland Netherlands Spain*
Estland Italy Austria Tsjechië
Finland Kroatie Poland Sweden

* A surcharge is applicable to the dispatch of documents heavier than 5kg and goods to the Canary Islands. For this destination, you must register the VAT number of the recipient on the invoice.

De tarieven gelden voor zendingen met een maximaal gewicht tot 30 kg per item. Dit houdt in dat bijvoorbeeld een zending van 110 kg. kan worden verzorgd, mits deze bestaat uit meerdere pakketten met een maximaal gewicht van 30 kg. per stuk. Voor deze items gelden maximale afmetingen (in cm) van 100 (l) x 90 (b) x 50 (h). Mocht één van deze drie afmetingen groter zijn, dan verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met onze afdeling verkoop.

The volume of a consignment can also determine the tariff. If the volume weight exceeds the actual weight, then the tariff is calculated based on the volume weight.

Het volumegewicht wordt als volgt berekend: ( lengte x breedte x hoogte (in cm) = ….. kg ) / 5000

Any discounts to our brochure tariffs do not apply to consignments with a collection address different to the clients address. To ensure correct processing of such consignments, we request that you inform us of the collection address, the telephone number, the contact person at the destination address and the consignment details.

The following conditions apply to all consignments for which the transport costs are paid by the recipient:

  • De zendingen worden belast volgens het brochuretarief met een toeslag van € 20,-.
  • Mocht de factuur niet binnen 2 maanden zijn voldaan, dan wordt deze factuur (bruto tarief èn toeslag) alsnog aan de verzender belast.
If you wish to send such a consignment, you must register this with our Customer Service Department, after which we will send you a form to sign.

Er geldt een toeslag van € 17,50 voor de volgende buitengebieden:

Denemarken - Waddeneilanden Ierland - Achill Island
Duitsland - Waddeneilanden Italie - Sardinie, Sicilie
Kroatië - Korcula Frankrijk - Corsica
Nederland – Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen
Noorwegen - Lofoten, Vesteralen Griekenland - alle eilanden
Polen – Wolin Groot Brittannië - Shetland Eilanden
Spanje - Balearen (o.a. Mallorca,Ibiza, Menorca), Ceuta en Melilla

Naast bovenstaande gebieden houden wij ons het recht voor om een toeslag te rekenen voor andere buitengebieden.

Voor het afleveren van zendingen die op een ander adres binnen het land van bestemming moeten worden afgeleverd, dan op de vrachtbrief staat aangegeven, rekenen wij een toeslag van € 7,50. Voor het doorsturen naar een ander land wordt de toeslag nader bepaald.

Packaging

SkyNet provides the following packing materials for no extra charge:

  • a sealable plastic envelope (34 x 42cm)
  • a sealable plastic envelope (37 x 53cm)
  • a sealable cardboard envelope (33 x 24 cm)
  • self-adhesive window envelopes (for airwaybill and documentation) for parcels

The client is responsible for using suitable packaging for the dispatch items. However, we offer a number of tips for packaging:

  • Use strong, chip-proof material (e.g. double-walled cardboard for printwork).
  • Fill the box completely with packing filler.
  • Place fragile goods in the centre of the package
  • Protect any sharp edges and points of the goods.
  • Pack your parcel in such a way that a fall from 1 metre would not cause damage to the contents.

Gevaarlijke stoffen

gevaarlijkestoffen:

Insurance

Voor een premie van 0,9 % van de waarde van de goederen (met een minimumbedrag van € 12,-) wordt uw zending volledig gedekt tegen verlies of beschadiging, dit is uitsluitend mogelijk voor export zendingen. Wilt u hier gebruik van maken dan kunt u dit aangeven bij het aanmelden van uw zending via internet of kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Service. Wij vragen u een kopie van de vrachtbrief en de factuur van de goederen te sturen. Op deze verzekering zijn onze algemene voorwaarden van toepassing met dien verstande dat de aansprakelijkheid met de aanvullende verzekering beperkt is tot de door u opgegeven waarde, vervangingswaarde, faktuurwaarde of werkelijke contante waarde uitgaande van het laagste bedrag.

Export Documents

For non-document shipments (goods) to destinations outside the European Union, an accompanying invoice is required. This invoice must include the following:

  • Dispatch date
  • Address of sender
  • Address and telephone number of addresseee
  • Description of content
  • Weight and number of items
  • SkyNet consignment number
  • Value of content
  • Signature of sender.

Voor het tijdelijk exporteren van goederen met een waarde hoger dan € 135,- naar een land buiten de EU is een document ED 69 vereist. Er geldt een toeslag van € 35,- en één dag extra overkomstduur. Het is belangrijk dat u een dergelijke zending apart bij onze Customer Service aanmeldt en een kopie van het document toestuurt.

Voor het versturen van een niet-ingeklaarde zending, waarvan de oorsprong van de goederen buiten de EU ligt is een T1 document vereist. Er geldt een toeslag van € 35,- en één dag extra overkomstduur. Het is belangrijk dat u een dergelijke zending apart bij onze afdeling Customer Service aanmeldt en een kopie van het document toestuurt.

When invoicing import duties and VAT (for import- as well as exportshipments) to our customers in the Netherlands we will charge an administration fee of €15,- .

Book shipment

If you have shipments on a daily basis, a fixed pick-up time can be arranged. We ask that you allow for at least one hour of response time before the driver picks up your consignment. For collection requests after 6 p.m., a surcharge may be added. You will be informed of the amount of the surcharge, if applicable, when arranging delivery of your consignment.

Invoicing

Twice a month, you will receive an invoice from SkyNet giving a clear overview of the consignments that you have sent in order of the dispatch date. The consignment number, town of destination, country of destination, reference code, surcharge (if applicable), weight, volume weight (if applicable) and tariff of orders will be displayed on the invoice. A fuel surcharge will be added to the total cost. This surcharge is calculated each month. For further information and the current fuel surcharge, see fuel surcharge.

For consignments to EU destinations, the 21% VAT rate applies. Consignments to destinations outside the EU are VAT-free.

If your invoice address differs from your regular post or visiting address, we request that you inform us of this in writing, remembering to mention your client number.

We request that payment is made within 15 days.

0-5kg Benelux Service & 0-5kg EU Service

  • De 0-5 kg Benelux zendingen worden de volgende werkdag afgeleverd. U kunt gebruik maken van de optie om uw zending vóór 9 uur, 10 uur of 12 uur of op zaterdag te laten afleveren.
  • De 0-5 kg EU zendingen worden volgens onze reguliere express overkomstduur afgeleverd. Door gebruik te maken van de ‘First Class service’ wordt uw zending met voorrang afgeleverd.
  • Consignment notes are pre-printed with your address data. You must submit the address data of the recipient as completely as possible.
  • For these services, pick-ups must be arranged with our Customer Service Department.
  • Een ophaalopdracht voor deze services dient u aan onze Customer Service door te geven.
  • You can trace your consignments either by contacting our Customer Service Department or visiting www.skynet.nl.
  • After ordering the envelopes, you will receive an invoice. You will receive a separate invoice at a later date for any additional services.

SkyMail

SkyMail offers a postal service. It differs from our express service in that there is no tracking & tracing or guaranteed delivery times. For the Parcel Plus and Registered services, a signature of receipt can be requested.

You need not sort or frank your post, and we will pick it up for you. The post will bear a return address, so any undeliverable post will be returned to you.

You can book a collection request of your post easily via this site:

  • To create a consignment note and to book your mail, you must log in.
  • Hierna gaat u naar ‘My SkyNet’ en kiest u ‘Boek SkyMail’.
  • Here, you must enter the number/weight of items, the desired service and the pick-up time.
  • If you make use of multiple services, you must create a separate consignment note for each service.

Twee keer per maand ontvangt u een factuur met een overzicht van u verstuurde postzendingen. De factuur wordt geïncasseerd via automatische incasso. U betaalt geen brandstoftoeslag over uw portokosten.

SkyFreight

Via SkyFreight kunnen wij uw zendingen met een itemgewicht hoger dan 30 kg en/of met grotere afmetingen als 100 (l) x 90 (b) x 50 (h) (in cm) verzorgen. Voor elk transport zullen wij op basis van het ophaaladres, het afleveradres en de gewenste overkomstduur een prijsopgave doen. Er zijn derhalve geen gepubliceerde tarieven en overkomstduur voor deze service. Wij vragen u contact op te nemen met de afdeling verkoop. Voor het invullen van de vrachtbrief, een aanvullende verzekering, exportdocumentatie, tracking & tracing en facturatie gelden dezelfde bepalingen als bij een express zending. Bel 020 – 40 73 100 en vraag naar de afdeling Sales.

Specials

SkyNet offers the following special services:

  • het gegarandeerd afleveren van uw zendingen vóór een bepaald tijdstip;
  • Weekend delivery
  • On-board courier (courier with shipment on specific flight)
  • Direct drive to destination
  • Swap consignments (one order for delivery and pickup of consignment)
  • Warehousing;
  • het verzenden van gevaarlijke goederen;
Bel 020 – 40 73 100 en vraag naar de afdeling Sales of Customer service.

Uitgave February 2016

terms & conditions